Käyttämäsi selain on vanhentunut. Suosittelemme, että päivität selaimesi ensin uusimpaan mahdolliseen versioon.

  

 "Sano se minulle, niin unohdan sen.

Näytä se minulle, niin muistan sen.

Anna minun tehdä se, niin osaan sen"

kiinalainen sananlasku

  

 

 liikutaanilosta@outlook.com

p. 044 988 3314

(info@liikutaanilosta.fi)

 

YHTEISTYÖSSÄ:

 

GoBabyGo vauvahierontakurssi

(3krt, 75min)

Syntymä on vauvalle valtavan suuri muutos. Kohdun sisäinen elämä eroaa huomattavasti kohdun ulkoisesta elämästä. Vauvaa rauhoittaakin usein ne asiat, jotka ovat hänelle tuttuja kohdusta. Sanotaan, että vauvan näkökulmasta kannamme heitä 9kk kohdussa ja 9kk kohdun ulkopuolella. Raskauden aikana, synnytyksen aikana ja elämän alkumetreillä voi tapahtua kaikenlaista, joka joskus voi aktivoida vauvan stressihermostoa tai aiheuttaa lihaskireyksiä. Hellä kosketus ja lempeä hieronta voi tälloin helpottaa.

Vauvahieronta on ihana tapa rentouttaa vauvaa ja samalla itseäsi. Jo pelkkä kosketus rauhoittaa hermostoa ja lisää hyvänolon hormoneja sekä hierojassa että vauvassa. Se voi edistää aineenvaihduntaa ja ruuansulatusta, auttaa rentoutumaan ja nukahtamaan. Vaikka vauvan muut aistit vielä jatkavatkin kehitystään syntymän jälkeen, on tuntoaisti vauvalla valmis jo kohdussa. Siksi kosketus on ihana tapa olla vuorovaikutuksessa vauvasi kanssa. Samalla saat mahdollisuuden antaa vauvallesi roppakaupalla rakkautta kosketuksen ja katsekontaktin kautta ja huomaat herkemmin vauvan pieniä rakkaudenviestejä sinulle takaisin.

Tule kaksin vauvan kanssa tai kolmistaan oppimaan rentouttavan vauvahieronnan perusteet yhdessä kätilön kanssa! Kurssin aikana tapaamme kolme kertaa eri teemojen äärellä. Kurssin aikana opitte hieromaan ja rentouttamaan vauvaa niin, että se voi halutessanne olla osa teidän jokapäiväistä arkea.

 

AquaMama

(45min)

Raskauden aikana liikunta on melkein tärkeämpää kuin koskaan. Odottavan äidin keho voi kuitenkin tuntua painavalta ja kömpelöltä. Vesiliikunta on turvallinen ja tehokas liikuntamuoto, sillä vesi vastustaa kehon liikkeitä 12 kertaa enemmän kuin ilma! Vedessä liikkuminen on kuitenkin kevyttä veden fysiologisten ominaisuuksiensa vuoksi. Vedessä vaikuttavat erityisesti veden vastus, noste sekä hydrostaattinen paine. Raskausajan vesiliikunta voi vähentää selkäkipua, väsymystä ja jalkojen turvotusta, parantaa mielialaa sekä rentouttaa. 

Vesi on hyvin luontainen liikkumisympäristö raskaana olevalle eikä varsinaista uimataitoa tarvita. Vesiliikunta voi parhaassa tapauksessa parantaa raskaana olevan naisen kehon asentoa, ryhtiä ja lihastasapainoa, lisätä joustavuutta sekä notkeutta erityisesti lihaksissa ja nivelissä. Vesiliikunta ohjaa myös parempaan hengitykseen, lisää energisyyttä sekä auttaa kokemaan raskausajan miellyttävänä ajanjaksona.  

Vedessä kehon oma paino on pieni ja tasapainon säilyttäminen helppoa. AquaMama harjoitteiden teho kohdistuu koko kehoon, eikä vain tiettyyn lihasryhmään tai niveleen. Tästä johtuen mikään yksittäinen lihasryhmä tai nivel ei pääse ylikuormittumaan vedessä harjoitellessa. Harjoittelu on turvallista sekä äidille että sikiölle! 

AquaMama harjoittelu sisältää alkulämmittelyn, aerobisen osuuden, lihaskunto osuuden ja rentouttavan loppuvenyttelyn. Vesijumpassa ei tehdä vaikeita liikkeitä tai askelkuvioita. Jokainen voi edetä omaan tahtiinsa, tehden harjoituksestaan kevyemmän tai raskaamman.

Tunneille voi osallistua missä kohtaa raskautta tahansa. AquaMama ryhmät soveltuvat loistavasti myös synnyttäneille, jotka ovat saaneet lääkäriltä luvan (vesi)liikuntaan. Ryhmiä järjestetään lisää kysynnän mukaan!

Loppusyksyn kuuden kerran AquaMama torstaisin 25.10-29.11.2018 Kylpylähotelli Caribiassa klo. 17.00-17.45. Ryhmä toteutuu, kun osallistujia on vähintään 8. Ryhmä toteutuu, kun osallistujia on vähintään 8.