Käyttämäsi selain on vanhentunut. Suosittelemme, että päivität selaimesi ensin uusimpaan mahdolliseen versioon.

  

 "Sano se minulle, niin unohdan sen.

Näytä se minulle, niin muistan sen.

Anna minun tehdä se, niin osaan sen"

kiinalainen sananlasku

  

 

 liikutaanilosta@outlook.com

p. 044 988 3314

(info@liikutaanilosta.fi)

 

YHTEISTYÖSSÄ:

 

AquaMama

(45min)

Raskauden aikana liikunta on melkein tärkeämpää kuin koskaan. Odottavan äidin keho voi kuitenkin tuntua painavalta ja kömpelöltä. Vesiliikunta on turvallinen ja tehokas liikuntamuoto, sillä vesi vastustaa kehon liikkeitä 12 kertaa enemmän kuin ilma! Vedessä liikkuminen on kuitenkin kevyttä veden fysiologisten ominaisuuksiensa vuoksi. Vedessä vaikuttavat erityisesti veden vastus, noste sekä hydrostaattinen paine. Raskausajan vesiliikunta voi vähentää selkäkipua, väsymystä ja jalkojen turvotusta, parantaa mielialaa sekä rentouttaa. 

Vesi on hyvin luontainen liikkumisympäristö raskaana olevalle eikä varsinaista uimataitoa tarvita. Vesiliikunta voi parhaassa tapauksessa parantaa raskaana olevan naisen kehon asentoa, ryhtiä ja lihastasapainoa, lisätä joustavuutta sekä notkeutta erityisesti lihaksissa ja nivelissä. Vesiliikunta ohjaa myös parempaan hengitykseen, lisää energisyyttä sekä auttaa kokemaan raskausajan miellyttävänä ajanjaksona.  

Vedessä kehon oma paino on pieni ja tasapainon säilyttäminen helppoa. AquaMama harjoitteiden teho kohdistuu koko kehoon, eikä vain tiettyyn lihasryhmään tai niveleen. Tästä johtuen mikään yksittäinen lihasryhmä tai nivel ei pääse ylikuormittumaan vedessä harjoitellessa. Harjoittelu on turvallista sekä äidille että sikiölle! 

AquaMama harjoittelu sisältää alkulämmittelyn, aerobisen osuuden, lihaskunto osuuden ja rentouttavan loppuvenyttelyn. Vesijumpassa ei tehdä vaikeita liikkeitä tai askelkuvioita. Jokainen voi edetä omaan tahtiinsa, tehden harjoituksestaan kevyemmän tai raskaamman.

Tunneille voi osallistua missä kohtaa raskautta tahansa. AquaMama ryhmät soveltuvat loistavasti myös synnyttäneille, jotka ovat saaneet lääkäriltä luvan (vesi)liikuntaan. Ryhmiä järjestetään lisää kysynnän mukaan!

Ohjaajana toimii raskausaikaan perehtynyt fysioterapeutti, jolla on monipuolinen kokemus vesiliikunnan ohjaamisesta. Kevätkauden kuuden kerran AquaMama perjantaisin 02.03-13.04 Turun uimahallilla klo. 18.00-18.45. Ryhmä toteutuu, kun osallistujia on vähintään 8.